Selvom det danske samfund ligesom sidste år stadig er påvirket af Coronaen kan man jo stadig dyrke karate under al respekt for de pt. gældende retningslinier for udøvelse af idræt i det fri!

Dette var også tilfældet denne sommer 2021, hvor Gladsaxe Karate Klub holdt fanen højt og som sidste år afholdt (udendørs)sommerlejr under noget alternative rammer i forhold til vores gængse omgivelser i Kalundborg.

GKK var så heldig igen at kunne låne de udmærkede udendørs sports-/og fodboldarealer bagved Tinghøjvej som vi for snart mange år siden også benyttede da vi afholdt sommerlejre ved Gladsaxe Gymnasium.

Som forholdene tillod var det heldigvis muligt for Shihan Jan i år at arrangere en 5 dages sommerlejr i GKK i uge 26 og 80 sommerfriske GKKére i alle aldre havde tilmeldt sig til lejren.

Allerede om søndagen inden selve sommerlejren startede, gik et hold af garvede GKKére så i gang med de indledende manøvrer med opstilling af et større party-telt og tilhørende mindre annekstelte samt en mobil toiletvogn.

Som standard mødtes alle sortbælter kl. 8.00 hver morgen til et træningspas, hvor hovedvægten lå på karate som direkte selvforsvar, herunder Okinawa-træning og kast med modstandere.

Hver dag kl. 9.30 begyndte vi så at modtage det første hold af GKKére der så blev undervist af instruktørerne på deres respektive hold efter bæltefarve. Der var så 2 daglige træningspas af ca. 2 timers varighed, hvorefter deltagerne kl. 15.30 blev sendt hjem til egen seng og aftensmad!

Vi var faktisk ret heldige med vejret, det var typisk solskin og ca. 20 grader og derfor meget behageligt at træne i- Lidt støvregn er faktisk ingen hindring for et godt træningspas snarere tværtimod.

Udover div. boldspil blev ”fritiden” typisk fordrevet med volleyball og fresbee og om torsdagen var der aftenhygge for voksenhold (og ældre unge) og der blev disket op med 28 pizzaer med div. drikkevarer og tilbehør, samt Is-tur til Macdonalds- Herligt!

Der var som altid en stor graduering af deltagere på sommerlejren og stort tillykke til alle med de nye bæltefarver.

Og 3 deltagere var måske lidt ekstra stolte, da Shihan Jan ved en højtidelighed kunne overrække dem det sorte bælte 1. dan:

Andrea Sebell Kjeldsen 1. dan (Junior)

Alberte Skjoldager 1. dan (Junior)

Henrik Lauritsen 1. dan (Senior)

Vanen tro gav lejrens sidste (spørg og skæmt) træningspas mulighed for, at instruktører og deltagere kunne vise deres mere kreative sider i relation til udøvelse af karate. Der blev så givet frie tøjler til 5 hold til selv at lave en temaopvisning i kata, hvor naturligvis corona blev taget under kærlig behandling.

Der blev valgt sommerlejrens Viking, som tildeles en der har trænet rigtigt godt, god ven og forgangs eksempel,  det blev Jean.

Vi der deltog siger tak til Shihan Jan og samtlige deltagere for en rigtig god alternativ sommerlejr. Dette koncept kan vi sagtens bruge igen, hvis vi skulle blive udsat for flere epidemier!!

God sommer til alle i GKK:)