GKK Sommerlejr 2024

GKK´s årlige sommerlejr i Kalundborg blev igen en stor succes med masser af karatetræning og hyggeligt socialt samvær!

72 medlemmer af GKK havde heldigvis valgt at bruge den første uge af den officielle sommerferie på en tur til Kalundborg og det blev til en rigtig god uge for alle os deltagere.

Det var godt træningsvejr til udendørs karate det meste af tiden, så de 16 faste træningspas med opdeling i hold foregik på vores store græsplæne ved gymnasiet.

Udover sommerlejrens faste træningspas, der må svare til flere ugers træning hvis man sammenligner det med den almindelige træning i dojoén hjemme på Gladsaxevej, blev der rigeligt tid til lejrens øvrige faste ritualer, sliktur om tirsdagen og øvrige begivenheder.

Sensei Nicky var (som altid) en bærende kraft og foregangsmand ved både ”Varulve-rollespil” og Ninja-natteløb med uhyggelige klovne. Og tak til deltagerne for at bringe instruktørernes bortførte sorte bælter hjem igen!

Torsdagens revy med bl.a. opvisninger i karate og parodier på instruktører blev som altid et tilløbs- stykke. Vi fik også tid til at holde Roses 13 års fødselsdag med både kagemænd og koner. Et hold af lejrens yngre piger åbnede en negleklinik så vi kom alle under behandling i alskens farver.

På alle GKK´s træningslejre udpeges en lejr-viking der har udvist ekstraordinært god træning og godt kammeratskab og det blev denne gang ”Store Mikkel(Mikkel warner)” der modtog vandrepokalen.

Sommerlejren byder også på en større kyu-graduering og stort tillykke til alle deltagerne de med de nye bælter.

Det skal så lige nævnes, at sortbælterene under kyu-gradueringen lige fik lov at snuppe 100 pensums-kataer under solen på den store græsplæne- Puha det blev lige klaret på ca. to og en halv time.

Mandag eftermiddag fandt en større begivenhed sted da Instruktør Miriam blev gradueret til 2. Dan og Shihan Jan udover dette proklamerede at:

Tachi/Instruktør Henrik blev indstillet til graduering  5. Dan

Sempai/Instruktør Natascha & Kristian blev indstillet til graduering 3. Dan

Sempai/Instruktør Nicky og Sempai Claus fik begge overrakt et diplom og benævnes fremover Sensei i klubben.

Sempai Miriam, Mette, Tanja, Natascha, Michella og Anton fik tildelt "det sorte mærke", Tachi Henrik fik tildelt "det røde mærke". (læs nærmere omkring mærker på hjemmesiden)

Stort tillykke til alle med graduering, indstilling og udnævnelser.

Slutteligt skal det også lige nævnes, at vores daglige menu som altid var helt i top med bl.a. hjemmebagte morgenboller, grillet oksefilet, flæskestegssandwich, kylling i karry og big burgers.

Tak til Shihan Jan og alle øvrige deltagere for endnu en fremragende sommerlejr i Kalundborg!